Optymalizacja fraz z Search Console

Jeśli masz już jakiś ruch z Google, to prawdopodobnie można go dość łatwo zwiększyć. Jak? Sprawdzając, z jakich fraz już wchodzą internauci i optymalizując konkretne wpisy pod te konkretne frazy. W ten sposób zaczną się one wyświetlać wyżej w wynikach wyszukiwania, Ty zyskasz większy ruch!

Na przykładzie:

Załóżmy, że stworzyłem kiedyś wpis „jak nie dać się grypie – 7 domowych sposobów”. Wpis się zindeksował w Google i mam z niego co miesiąc jakieś odwiedziny na moim blogu.

Jest takie narzędzie jak Google Search Console (może masz je zainstalowane na blogu?). Z tego narzędzia dowiedziałem się, że ten wpis pojawia się średnio na 9 pozycji po wyszukaniu frazy „domowe sposoby na grypę”. Zauważ, że on nie jest zoptymalizowany na tę frazę, bo w trakcie pisania nie wpadłem na pomysł takiej frazy. Po prostu, sami internauci i Google uświadomili mi, że wpis do tej frazy pasuje.

Jeśli nie jest zoptymalizowany, a wyświetla się na dziewiątej pozycji, to co by się stało, gdyby go na tę frazę zoptymalizować? Prawdopodobnie wyświetlałby się wyżej – czyli zyskiwał więcej ruchu, prawda?

Wchodzę więc w edycję wpisu i optymalizuję:

  • zamieniam tytuł na „Domowe sposoby na grypę – 7 skutecznych pomysłów”

  • wpisuję w treści frazę „domowe sposoby na grypę” i podobne do niej (należy uważać, żeby nie przesadzić)

  • wstawiam w znaczniku ALT obrazka tę frazę, być może też w nazwie pliku

  • linkuję z innych moich wpisów frazami podobnymi do „domowe sposoby na grypę”

Prosta robota, ale może dać bardzo fajne rezultaty. Trzeba dać wyszukiwarce trochę czasu zanim zauważy że wpis się zmienił i uwzględni to w wynikach wyszukiwania.

Więcej szczegółów, czyli zróbmy to jak PRO blogerzy ;)

Do zastosowania poniższych wskazówek musisz mieć skonfigurowane konto w Google Search Console. Po kilku dniach od konfiguracji pojawią się w nim dane dot. Twojej strony, między innymi frazy z których internauci wchodzą na Twojego bloga.

A jeśli masz już konto i dane – zabieramy się do dzieła!

k wygląda Search Console

Tak wygląda Search Console z danymi dotyczącymi konkretnej strony www.

Najciekawsze w tym momencie dane znajdziesz w sekcji Analityka wyszukiwania.

Po przejścu do tej sekcji zobaczysz frazy, na które Twój blog wyświetla się w wynikach wyszukiwania.

Ja od razu zaznaczam pola Wyświetlenia i Pozycja.

Poniżej od razu pojawiają się frazy, na które Twoje wpisy pojawiają się w wynikach wyszukiwania (czasem nisko, czasem wysoko).

(dam Ci teraz trochę czasu na pooglądanie tej listy – ciekawa, prawda?)

No dobrze, wystarczy. Idźmy dalej.

Jak wykorzystać listę fraz do zwiększania ruchu z Google?

Najpierw kliknij na słowie “Pozycja” nad tą kolumną. Frazy ustawią się w rosnącej kolejności, czyli od tych na które jesteś najwyżej do tych na które jesteś daleko w Kosmosie.

No i teraz można zacząć zabawę: wybierz te frazy, które mają jak najwyższą i jednocześnie jak najwięcej wyświetleń.

Przykładowo: 35 zapytań w ostatnim miesiącu (no dobrze, szału nie ma), ale średnia pozycja 7,4:

lista fraz w Search Console

Kliknięć na razie zero, ale gdy spróbujemy zoptymalizować wpis i pozycja w wynikach wyszukiwania wzrośnie – kliknięcia też będą :)

Bardzo ciekawe i opłacalne dla Twojego bloga może być znalezienie takich fraz, na które Twój blog pojawia się na –nastej pozycji. Dlczego?

Ponieważ większość naszych wyszukań kończymy w pierwszej dziesiątce wyników. Do drugiej dochodzimy rzadko, a do trzeciej lub dalszej – prawie nigdy.

To oznacza, że jeśli Twój wpis awansuje z drugiej dziesiątki do pierwszej – możesz liczyć na wzrost ruchu, czasem nawet bardzo znaczny.

Do czego jeszcze warto wykorzystać Search Consle?

Do znajdywania pomysłów na nowe wpisy. Im więcej fraz widzisz w konsoli, tym częściej okaże się, że są tam zaszyte perełki – gotowe pomysły na tematy, których szukają internauci.

www.000webhost.com