linkowanie jako współpraca z innymi blogerami

Linkuj do innych blogów i stron – zyskasz większy ruch z Google

Linkowanie do innych jest mało powszechne, mam wrażenie, że zwłaszcza w Polsce. Nie linkujemy, bo boimy się, że internauci pójdą sobie od nas do innego bloga i już nie wrócą.

A tymczasem okazuje się, że linki wychodzące potrafią podnieść pozycje naszego własnego wpisu w wynikach wyszukiwania!

Firma Reboot przeprowadziła ciekawy test, który udowodnił, że linki wychodzące mają wpływ na pozycje Twoich wpisów w Google.

W dużym skrócie, stworzono 10 bardzo podobnych stronek. Różniły się między sobą tylko tym, że pięć z nich posiadało linki wychodzące do zaufanych stron wysokiej jakości, a pozostałe pięć – nie miało takiego linka.

Gdy wyszukiwarka Google je zaindeksowała okazało się, że… wszystkie pięć stron zawierających linki wychodzące ustawia się nad pięcioma stronami bez tych linków:

Dlatego powinieneś linkować – chociażby nie przez chęć bycia hojnym dla innych, ale choćby dla własnej korzyści ;) Bo to się naprawdę opłaca.

Google chce pokazywać internautom jak najlepsze treści. A jaka treść jest lepsza dla internauty:

  • krótki artykuł bez odesłania do źródeł/dalszych informacji

  • rozbudowany artykuł z linkami do innych wartościowych tekstów uzupełniających?

Oczywiście, że ta druga. Stąd linki wychodzące mogą być przez wyszukiwarkę traktowane jako tzw. czynnik rankingowy – potrafią zwiększać pozycje wpisów.

Ale trzeba dobrze linkować, a nie gdzie popadnie.

Jak linkować do innych?

Z linkowaniem do innych stron jest jak z relacjami między ludźmi: to, z kim się trzymasz, świadczy w jakimś stopniu o Tobie. Jeśli otaczasz się szemranym towarzystwem, nie spodziewaj się, że pożyczę dm Ci do popilnowania mój portfel ;).

Google rozumuje tak samo. Jeśli linkowałbyś do stron o wątpliwej reputacji – ta reputacja spłynie też na Ciebie: Twój serwis stanie się mniej wiarygodny dla Google.

I odwrotnie – jeśli będziesz umieszczał w swoich wpisach linki do dobrej jakości serwisów („kumplował się” z serwisami dobrej jakości), ich splendor przeleje się także na Ciebie. No, przynajmniej jakaś jego część ;)

Skoro Google chce, aby internauci dostawali dobrej jakości wyniki wyszukiwania, to linkuj do dobrej jakości stron, blogów i wpisów. Tylko tyle i aż tyle.

Po czym poznać dobry wpis do którego warto linkować?

  • znajduje się na stronie/blogu, którą znasz i cenisz

  • zawiera wysokiej jakości treść, a nie lanie wody

  • jest podzielony na akapity

  • zwiera obrazy, które rozwijają myśli zawarte w tekście

  • nie ma literówek

  • zawiera nagłówki śródtekstowe ułatwiające czytanie

(większość tych punktów to po prostu widzialne oznaki tego, że ktoś zadbał o wysoką jakość wpisu)

czyli nic nietypowego. Do tego, jeśli blog czy strona jest popularna (np. ma dużo komentarzy pod wpisami), to jest to dla niej dodatkowy plus. Do takich stron linkuj – zadbanych i powiązanych tematycznie z tym, o czym piszesz.

Dzięki temu Twój blog będzie znacznie bardziej popularny, dzięki czemu będzie więcej zarabiać.

www.000webhost.com