Czas spędzony na stronie a pozycja w wynikach wyszukiwania

Google zwraca uwagę na to, jak długo internauta pozostanie na Twoim blogu. Jeśli zostanie długo to znaczy, że zainteresował się Twoim wpisem/serwisem. Google może wtedy podnieść pozycje Twojego wpisu w wynikach wyszukiwania – a Ty nie musisz zdobywać żadnych linków!

Jak to działa?

Wyobrź sobie, że wpisujesz w Google frazę „buty nike”. Pojawiaj się wyniki wyszukiwania.

Klikasz pierwszy link. Google zapisuje sobie, o której dokładnie godzinie nastąpiło kliknięcie.

Rzucasz okiem na stronę, ale stwierdzasz, że to nie jest to, czego szukasz. Wracasz do wyników wyszukiwania. Google zapisuje sobie kiedy wróciłeś, czyli ile trwała Twoja wizyta na tej stronie.

To samo dzieje się w pozostałych przypadkach. Google za każdym razem „widzi” czy spędzasz na danej stronie dużo czy mało czasu. Obserwuje też zachowanie innych internautów i, w rezultacie, podnosi w wynikach wyszukiwania te strony, na których spędzili więcej czasu! Dlaczego? Bo dłuższy czas spędzony na jakiejś stronie oznacza większe zainteresowanie – internauta znalazł to czego szukał.

Jak Ty to możesz wykorzystać?

Przede wszystkim – linkuj wewnętrznie do wpisów powiązanych. Część internautów kliknie w te linki, a to wydłuży ich odwiedziny w Twoim serwisie.

Linki do innych artykułów w treści mogą zainteresować internautę, dzięki czemu zostanie on dłużej na Twoim blogu.

Po drugie, pisz wartościowe wpisy odpowiadające na realne problemy/pytania internautów. Jeśli internauta uzna Twój wpis za wartościowy, poświęci mu więcej czasu. Ale o tym później.

Po trzecie - zadbaj o dużą czytelność i wizualność wpisu. Internauta, zanim przeczyta wpis, najpierw go skanuje żeby ocenić czy warto mu poświęcić czas. To jest moment kluczowy i dlatego oprawa graficzna bloga jest tak ważna. Ale o tym tez później ;)


www.000webhost.com